torsdag 9 augusti 2007

Drömmar...

Drömmar betyder så mycket för mig, påverkar mig... Om jag vaknar på morgonen och har drömt en dröm där jag vart ledsen så är jag det när jag vaknar och ibland för reseten av dagen. Är det så för dig oxå? Ibland, inte alls ofta, så har jag drömmar som är så verkliga att jag tror att jag är vaken och de kan vara trevliga men det känns som om jag sitter fast i drömmen och inte kan komma loss, inte kan vakna. Jag får nästan panik i drömmen och undrar hur jag ska ta mig därifrån, frågar människorna runt omkring mig hur jag ska kunna komma hem, vakna. Varför får jag sådana drömmar? Är jag ensam om att ha sådana? Bäst är att vakna upp ur trevliga drömmar ;)

Det är enormt varmt idag. Det känns nästan som att det ska bli åska. Efter lunchen ska jag ut till sommarstugan och vattna svärmors trädgård, svettigt! Den är stor och vacker, full av härliga blommor och färger! Min svärmor har åkt till Gotland för att njuta av Medeltidsdagarna och lämna samt hälsa på sin dotter. Min svägerskas katt är livsfarlig! Man får inte lämna henne med blicken när man klappar henne för då bits hon och hongör det rejält. Jag är inte van vid det för så gör inte några av mina katter. Just nu har jag min äldsta katt, Tösen, liggande, spinnande i mitt knä.

Ha en underbar dag så kanske vi ses ikväll!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att du skaffat en sida :)

Jag har mailat dig :)

Ja det där med drömmar de kan jag verkligen inte förstå mig på. Just det där du skriver om att du vaknar ledsen om du varit det i drömmen har jag varit med om många gånger eller om jag är arg så vaknar jag och tror nästan det är verkligen och är jätte arg.
Konstigt detta med drömmar.

Hoppas att du har en härlig dag.
Kram Gurkiss

Anonym sa...

Du är inte ensam om att drömma så verkligt att man är kvar i drömen när man vaknar, om man säger så. Drömmar påverkar mig jättemycket!

Varmt här oxå idag... Trodde det skulle bli åska för det är så kvavt, men inte då...

Hoppas det gick bra att vattna ute hos svärmor!

*kram*

Anonym sa...

Hej

ja usch drömmar kan va jobbiga dagen efter...fy kan förstöra en hel dag det ju...

kramkram