måndag 27 augusti 2007

En ny vecka...

Det var så skönt att komma hemifrån över helgen, att få se något annat de här väggarna, att få vara i solen utomhus och andas lite frisk "sjöluft". Kajakträffen vi var på var på Stockens Camping på Orust. När vi kom dit så blåste det nåt väldigt. De tälten som stod på de öppna fälten såg som om de skulle kunna ha blåst bort, så jag och Linus letade en stund och lyckades hitta ett ganska skyddat ställe.

Efter vi slagit upp tältet så såg vi till att få i oss lite mat. Kvällen innan hade jag stekt lite köttbullar så vi hade gjort goa mackor med dom och röbetssallad. Mmmm... Dessutom sålde de alldeles nybakade kanelbullar i butiken intill campingens reception. Självklart kunde inte låta bli varsin ;)

Vid tre var det rolltävling. Att rolla en kajak betyder att man utan att lämna kajaken snurrar kajaken ett helt varv. Ner i vattnet och upp igen på andra sidan. Det finns så otroligt många varianter på rollar, gemensamt för dom är att man måste klara av att göra det åt både höger och vänster. En kille som kallas för Dubside (han har ett riktigt namn oxå men det är ingen som riktigt vet vad det är) rollade med en tung sten i ena hande och inget i den andra! Jag kan inte rolla ännu men nästa sommaren när ryggen är lite starkare så ska jag lära mig.

På lördagskvällen var det dags för grillbuffé. Mmmm. Jag tycker att det är så mysigt att få gå ut och äta, solen sken så vi satt på uteserveringen och kunde se solen gå ner över havet och småöarna utanför. Så vackert! Senare fick vi lyssna på en tysk tjej som heter Freya. Hon och en kille hade paddlat runt Island. Det var helt otroliga bilder som hon visade oss.

På söndag lyckades vi få se Dubsides uppvisning i Grönländsk repgymnastik. Han hade en så grym kroppskontroll och styrka så jag blev alldeles avis på honom. Vill oxå kunna det!

Igår när vi kom hem var vi så ruskigt trötta och solbrända. Man känner inte av hur solen tar när det blåser som det gjorde i helgen. Linus tog över 200 bilder så det har inte vart lätt att välja vilka jag ska visa.

Hoppas att ni har orkat läsa ända hit. Det känns så otroligt trögt att skriva idag. Jag har saknat er!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!

Har saknat dig på nätet! Ser att du haft en trevlig helg i alla fall. Jättefina bilder!

Lät spännande det där med att rulla med kajaken, fast det skulle nog inte jag våga... Är ingen vattenmänniska så...

Håller med om att det skulle vara skoj om vi bodde närmare! Hade varit trevlit att pyssla, ta en fika och så!

Usch, känner mig så slö ikväll... Ligger här i soffan med tjockt duntäcke och datorn på magen. Barnen sover sedan ett par timmar tillbaks och maken jobbar.
Hade tänkt göta lite kort, men inspirationen infann sig inte...

Ha det gott!

Anonym sa...

Hej...

OJ vad häftigt det låter. Jag har sådan klastrofobi (stavas?) så jag törs inte ens sätta mig i en sådan där. Jag provade flera gånger när vi hade sådana vid ensjön vid oss när jag var yngre men det gick bara en bit sen fick jag rena rama paniken...

Jag måste bara tala om att det har löst sig med CSN nu vilket är jätte skönt för fy allt blidde så jobbigt när det blev fel över allt.
Men jag fick igår veta när jag pratade med dem på skolan att de hade tappat bort min ansökan och därför hade de inte pratat med dem på dyslexin så därför hade de poängen inte rapporterats in och det i sin tur gjorde att jag inte skulle studera enligt dem så många poäng som man måste.
Men nu är allt fixat...Jäkla skolan man kan väl inte bara TAPPA BORT någons ansökan liksom...

Hoppas allt är fint.
Kram kram

Anonym sa...

KRAAAAAAAAAAAAAAAM hörs imorron är så trött nu!!!

Superquinnan sa...

Kul att du hittade till min sida.. Hur gjorde du det?? // Milla