fredag 24 augusti 2007

Sent

Lovade ju att komma tillbaka till kvällen men jag trodde inte att det skulle bli så sent. Tiden har bara sprungit iväg idag och nu är klockan alldeles för mycket.

Imorgon åker vi iväg på en kajakträff på Orust. Det ska vara kurser, föreläsningar och uppvisningar under dagen (lördag). På kvällen skulle det vara grillkväll. Eftersom vi har byggt våra egna kajaker så tyckte vi att det kunde vara roligt att åka dit. Tyvärr kunde vi inte få med oss våra egna då vi inte har någon egen bil. Egentligen skulle vi ha åkt med en kompis men i sista stunde så ringer han och säger att han inte kan. Han var tvungen att stanna hemma och hjälpa till runt sitt hus som de håller på att bygga ut. Dessutom hade han fått kallelse till valpkursen som de stått på kö till. Men vi åker dit och tittar och njuter av att få vara vid sjön. Får se om jag kan lägga ut lite bilder därifrån på söndag kväll.

På bilderna ser ni hur jag byter kajak med en annan tjej ute på vattnet. Jag sitter i mitten på första bilden. Innan vi bestämde oss för vilken modell vi ville bygga så fick vi prova hur de funka. Det var min allra första tur i en kajak någonsin. Jag ville prova den andra tjejens kajak och instruktören sa då kan ni ju byta här ute på sjön. Javisst, sa jag hurtigt för att i nästa sekund tänka "va har jag gått med på?". Det är i början på april och vattnet är kallt. Men jag stod mitt kast och bytte kajak. Det gick bra.



Ha en skön alla goa vänner!







2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni har en trevlig dag på Orust idag!

Stor kram till dig vännen!

Anonym sa...

Hejsan vännen! *hihi* att du VÅGADE byta kajak mitt på vattnet!! *impad* Å att du klarade det utan å trilla i!!..*ännu mer impad* ;)

MIn pappa har byggt en egen kajak å han är ju så nöjd över den! ;)
Det ser så roligt ut! Jag älskar ju å paddla kanot, så kajak borde ju vara nåt för mej tycker jag! =D
Må gott! Kram Petra