torsdag 23 augusti 2007

Vad gör man?

Igår morse vid halv åtta stapplar jag in hos tandläkaren. Det var dags för mitt allra sista besök. Jag måste göra en bekännelse. När jag anmälde mig hos tandläkaren i våras så hade jag inte vart hos en tandläkare på åtta år. Det resulterade i två hål och en rejäl rotfylla. Gah! Tusenlapparna har rullat... så skönt att det är över.



När jag kom hem så ringde Tarja. Hon ville att jag skulle följa med henne in till Gbg och titta på en hane som hon funderar på att använda till en av sina honor. Helst hade hon användt min goa Phaius men han är ju kastrat. Vilket jag tycker är så skönt för han hade nog pinkat en massa. Hua! Men Ulla som hade hanen kunde inte träffa oss så det slutade med en fika här hemma i köket.



Vid ett bar det iväg ut på en lunch som jag helst av allt hade viljat (Hur skriver man? Velat?)slippa. En kompis till Linus hade bjudit ut mig på lunch. Han är av någon anledning förtidspensionerad och när han får sina pengar så har han börjat bjuda ut mig på lunch. Han är snäll, men jag har aldrig mött någon som kan prata så mycket och oavbrutet så länge och ha så svårt att lyssna färdigt på vad andra säger innnan han börjar. När han pratar med mig så handlar det nästan alltid om tjejers kroppar å allt han börjar tänka om deras utseende eller hur hans tjej låter i telefonen när hon är sugen på lite sex. Varför behöver jag veta det?! JAG VILL INTE VETA!!! Men igår tog han priset. När vi sitter å dricker kaffe efter maten så avslöjar han att vid ett tillfälle när han var hemma hos oss och fikade så hade jag vart lite lättklädd (Vadå lättklädd tänkte jag? Linne å en kjol, är det lättklätt?) och då hade han sutit och spanat in klyftan mellan mina bröst, som råkade synas lite av, och fått en massa fantasier. Ja, jag behöver nog inte säga om vad. Varför kunde han inte behålla det för sig själv?!!!! Det fattas ett par sociala spärrar hos den killen. Allt man tänker ska man inte säga till andra. Nu kommer jag ju fundera på det här varje gång han kommer hit till oss. Linus skulle säga till honom. Önskar att jag själv hade blivit arg och sagt till honom direkt.



Men dagen slutade bra iallafall. När vi var ute och tog en promenad så mötte vi två vänner till oss. De har nyss fått en liten bebis, en tjej, så de var ute och delade in inbjudningar till sin dotters dop. Det ska bli roligt. Är det någon som har ett bra tips på en dop present?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud, vilken lustig kille! Precis som du säger så vill man ju inte veta sånt där! Hoppas han taggar ner lite...

När det gäller doppresenter så säger jag BÖCKER! Finns ju många fina sagoböcker. Gillar speciellt serien Barnens Skattkammare!

Annars är det ju skoj med något med barnets namn på.

*kram*

Anonym sa...

Jag hade inte varit hos tandläkaren på 5 år när jag gick dit första gången i våras... hade två hål och en massa tandsten. Inte är det billigt hos tandläkaren!! Förstår inte varför det inte ingår i sjukvårdstaxan, tänderna är ju lika mkt på kroppen som våra armar och ben...

kram

Anonym sa...

Ja tandläkarn e ju inte direkt någe ställe man längtar till direkt. usch jag har sådan tandläkarskräck så fy...

Hmm ja den där kompisen verkar ju vara SPECIELL. Jag tycker absolut inte att man sitter å säger sådana saker liksom. Hoppas att han slutar med det.

Hoppas allt är fint.
Kram

Anonym sa...

Hej igen...

Eftersom du inte har nån gästis så skriver jag lite till dig som kanske inte direkt hör till denna inlägg :)

NEJ jag är absolut INTE sur. Det har helt enkelt varit för mycket och jag har inte hunnit med datorn eller mitt kära surfande alls typ.

Jag har ju gått hemma i 6år och är nu tillbaka IRL typ och sitter i skolbänken igen och det har inte direkt blitt som jag hade förväntat mig där. Det finns att läsa om inne hos mig. Jag vill inte gå in på mer så här öppet...

Hoppas allt är fint med dig.
kram

Anonym sa...

Klart du får länka. Minns inte att vi har mailat, men du kanske hade en annan mail adr då?

Ska ta kort när jag börjar med mat i september, så att det blir förevigad *lovar*

*kram*

Anonym sa...

Smajlisarna förresten. Dom har Pippi gjort...