torsdag 16 augusti 2007

Lite trögt

Det har änna vart lite trögt i starten. Frukosten fick inte i mig förän elva! Skamligt ;))) Nu är det dags för lunch. Det blir något så upphetsande som korv å pasta med massor av ketchup :))) De ni! Det är inte helt enkelt att hitta på mat varenda dag, speciellt inte luncherna som jag oftast får äta själv. Då vill man ju liksom ha något som är gott och går fort.

Jag mår bättre idag, igår kände jag mig så frustrerad och arg, visste inte vart jag skulle göra av mig själv. Ville bara skrika rakt ut!

Ikväll ska vi till Linus mormor och morfar. De är 88 år och varje torsdag gör Linus mormor pannkakor till hela familjen. Vi är ofta där på torsdagskvällarna. L:s morfar har köpt sig en sprillans ny laptop till mormorns förskräckelse och han vill ganska ofta ha lite hjälp med den.
Det känn som om man får ta vara på tiden ihop med de gamla, man vet aldrig när de försvinner. Min svärmors väninna gick bort helt plötsligt för några veckor sedan. Hon var bara 66 år och helt frisk. Skitläskigt tycker jag! Man behöver inte vara gammal och sjuk. Jag vill få leva länge, länge. Det finns så många människor jag vill lära känna och träffa och saker jag vill se och pröva.

Jag älskar livet även om det är tufft ibland!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst kan livet slockna mkt plötsligt. har ju varit med om en händelse som vände upp och ner på allt och man såg döden i vitögat ibland. Har lärt mig att ta tillvara på livet mera sedan dess.

Tack för att du gillade mina scrap. LO. Har inte blivit så mkt scrappande i sommar då jag har haft mina tre döttrar hemma. Men blir väl att jag scrappar en del nu när dem ska börja skolan igen. Har hunnit samla på mig en massa grejor som jag bara längtar efter att använda.

Kram

Anonym sa...

Vad härligt det lät med pannkakor hos din mans mormor och morfar! De äldre ska man vara rädd om! Passa på att umgås så mycket ni kan!

Jag har bara min mormor kvar och henne är jag jätterädd om!

*kram*