söndag 12 augusti 2007

Otursförföljd, men glad ändå...

Har inte haft någon tur idag. Eller ja, dagen har vart härlig förutom att när jag var ute på balkongen på stugan och skulle gå förbi solstolarna så snavade jag och trampade med hälen rakt på en vass utstickande grej som sitter på "foten" på stolen. F***n, vad det gjorde ONT!!! Det blev ett djupt jack på undersidan hälen. Stackars, stackars Anna! ;( Lite senare på dagen glömmer jag för en sekund det där jacket och tar ett steg bakåt å lyckas träffa med hälen på en dörrtröskel... När jag diskar efter middagen och öppnar ett underskåpet lyckas jag träffa ovansidan på den andra foten... När jag kryddar fläskottletterna med svartpeppar så lossnar locket så att halva burkens innehåll rinner ut. Jag kunde bara skratta åt mig själv... Vissa dagar är bara sådana här. Är det någon som vet varför?

Men annars har dagen vart underbar. Vi har suttit på balkongen, med utsikt över havet och öarna, druckit te/kaffe, ätit glass (i massor) och läst eller bara pratat.

Imorgon ska jag ner till en mäklare och titta om de har fått in radhuset som vi så gärna vill köpa. Just nu bor vi i en trea. Visserligen är vi "bara två människor", fem katter, en leopardgecko och ett gäng fiskar. Behöver jag säga att vi älskar djur... Jag har fött upp Ragdolls (uppfödningen är vilande just nu) Där av antalet katter. Sök på Elephantrags så får ni se hur mina juveler ser ut. Det skulle vara skönt med lite mer plats, speciellt när det är dags för smått.

Måste sova lite. Vi ses en annan dag. Var rädda om er! Ha de gôtt!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Inne med en kram som ska räcka hela veckan!!!!!

//Selma

PS har mailat dig=)