lördag 18 augusti 2007

Lite svammel...

Vaknade som vanligt före Linus. Låg kvar och läste en stund. Det tar emot lite att gå upp när man har kattkompisar som sover så gott intill en, eller ovanpå :) Deckare är så bra! Spänning, lite psykologi, mord... Kände hur magen vrålde: HUNGRIG. Ja, asså, inte pga vad jag läste om... ;))
Linus var så trött igår när han kom hem att det kändes elakt att väcka honom bara för att jag ville äta frukost. Smög mig upp och tog itu med det som jag gör varje morgon och kväll, rensar de två kattlådorna vi har. Detta låter jag aldrig Linus göra om jag är hemma. När det gäller rensning av lådorna och städningen så kommer del lilla pedanten och kontrolllbehovsmänniskan fram i mig :))) Det kändes lite tungt i morse när jag kollade mailen, inga nya kommentarer, ingenting, så jag tänkte äh jag bryr mig inte om att skriva något idag. Men lite senare under dagen så kom det ett mail som både fick mig att gråta (väckte många minnen från när jag var liten) och att bli alldeles varm av glädje inombords. Tack så hemskt mycket vännen! ;) (Tror att du vet vem du är)

Tarja ringde och ville ha lite råd om hur hon skulle göra med sina avelsplaner. Det känns kul att kunna hjälpa till.

Vi skulle ju ha klippt gräset för min svärmor idag samt klippt häcken men det har kommit sådana regnskurar idag. Dessutom fick vi reda på att hennes ex hade vart där och gjort det redan. Skönt, tyckte jag. Är nog lite lat ibland ;) Istället fick Linus hjälpa sin mormor och morfar att köpa en sjal till sin moster. Själv stannade jag hemma och togitu med disken. Vi skulle ha firat hennes födelsedag ute i stugan imorgon men guben hennes har blivit sjuk. Hon har väldigt svår MS så hon kan inte ta sig dit själv. Hela helgen var uppbokad och så plötsligt var den helt tom.

Pappa har tittat förbi, ville låna en bok.

Kvällen är äntligen här. Inspirationen till kort brukar vakna till liv när mörkret faller på. Men det är lite sent att sätta sig nu. Jag brukar bli sittande i flera timmar. Imorgon ska jag göra ett nytt försök att lägga ut bilder på de kort som jag har gjort, kanske bjuder på ett kort på mig själv.

Var rädda om era vänner! Det är bland det bästa man kan ha.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja! Kort på dig vore skoj att se! Man har ju gjort sig en bild av hur du ser ut så det vore roligt att se om den stämmer *s*

Kram på dig vännen!