onsdag 15 augusti 2007

Lite vardagslyx...

Vi var ute och åt middag hos min pappa och hans sambo igårkväll. Han bor inte så långt ifrån stugan så efteråt gick vi dit och sov istället för att sitta på spänn och se till att man inte missar en buss.

Jag hade åkt ut till stugan lite innan för att lämna lite mat i kylen å få en chans njuta av utsikten innan det var dags att promeneraiväg till pappa. På vägen dit gick jag förbi rökeriet (fisk). Det stod att de hade nyrökta räkor så jag gick in och köpte lite. Svindyrt! Jag fick betala hundra kronor för ett halvt kilo! Min far lagar så himla go mat. Det slutar alltid med att man äter mer än man tänkt sig :) På kvällen satt vi framför den öppna brasan (utomhus) och drack lite vin. Eld är så vackert. Man kan sitta och titta hur länge som helst, drömma sig bort...

Tänkte sova länge i morse eftersom vi skulle vara i stugan och L skulle åka till jobbet därifrån. Men klockan åtta ringer en väckarklocka någonstans i stugan och jag vet inte var den är... Panik. Så jag rusar upp och till slut hittar jag den och lyckas dräpa den. Sedan tassar jag tillbaka till sängen för att njuta av en hel dubbelsäng alldeles för mig själv. Lyx. Precis när jag lyckats somna om så ringer telefonen så då ger jag upp. Njuter av frukosten. L som jobbar hemifrån idag ringer och undrar om jag har sovit gott, saknar mig lite... Goa L! Utanför fönstret regnar det och blåser. Hade tänkt mig att stanna hela dagen men det blidde inte så.

Hoppas att ni har haft det bra allihopa! Ska försöka lägga in lite bilder snart.

Kram på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Idag vaknade jag av att någon granne borrade/sågade ute...

Kram

Anonym sa...

Tack för ditt supergoa mail. blev jätteglad för det!!!!!! Ska svara så snart jag hinner=)

Ha en fin dag vännen
KRAMAR