tisdag 14 augusti 2007

Tjejsnack v.33, KÄRLEK


a.. Minns du din första riktiga kärlek? Var, när, hur?


Första riktiga kärleken var nog en kille som heter Agne och jag var ca13 år. Om man kan kalla det för riktigt kärlek när man inte är så gammal vet jag inte, men jag upplevde den som äkta. Han var en äkta bonnpöjk och bodde granne med min mormor där jag var på sommrarna. Minns att jag stod i fönstret med kikare och tittade på han och hans bröder när de tog in hö.


Om jag råkade träffa honom på badplatsen var lyckan gjord. Han visst vem jag, men han kände likadant vet jag inte...



b.. Minns du första killen du hade? Kommer du ihåg hur det var? Kändes?


Första killen gick i samma klass som jag och jag kunde knappt tro att det var sant när vi blev ihop. Han tillhörde de snygga och populära killarna och jag var inte en av de tuffa tjejerna.

Så att han valde mig... Det höll en hel vecka :)))


c.. Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Varför, varför inte?

Jag vill gärna tro på kärlek vid första ögonkastet, för det låter så underbart...




d.. Vad är kärlek för dej?

När jag hör ordet kärlek så tänker jag direkt på trygghet och på något som är villkorslöst, att bli accepterad för den man är med fel och brister. Kärlek är något stort och kan se så olika ut.


e.. Har du en pojkvän/flickvän för tillfället? Hur länge har ni varit tillsammans, bor ni ihop? Distans? Om inte skulle du vilja ha det nu? Motivera.



Jag är gift min älskade Linus sedan åtta år tillbaka, men vi har vart att par i fjorton år så jag var
18 när vi blev tillsammans. Vi umgicks med samma vänner och hade gått och sneglat på varandra men inte fått tummen ur att göra något åt det. Vi har blivit ganska retade för det av våra vänner eftersom de tyckte det var så uppenbart att vi var kära i varandra.

Inga kommentarer: